Inspiratiesessie IV

Bedrijven waar mensen enthousiast van worden

Gerard Aartsen &Samhoud

In nagenoeg alle organisaties wordt nagedacht over de toekomst en geworsteld met de vraag welk vernieuwend toekomstperspectief de organisatie het beste past. Gelukkig bestaan er al heel veel voorbeelden van. Bedrijven waar medewerkers, klanten, aandeelhouders en de maatschappij blij van worden, oftewel: briljante businessmodellen. Ze verwonderen je, ze laten je diep nadenken, ze maken je achterdochtig (‘waar zit het addertje onder het gras?’) en ze laten je lachen. Dit alles vanwege hun onmogelijke doelen. Vanwege hun creatieve vondsten en hun buitengewone resultaten. Maar ook vanwege hun radicale en compromisloze keuzes. Als je komt meekijken en meedoen met briljante businessmodellen krijg je geen panklaar recept, maar als je aan hun manier van denken geroken hebt dan ga je er zelf ook voor.

Over Gerard Aartsen:
Gerard Aartsen is sinds 2000 verbonden aan &samhoud en gespecialiseerd in het begeleiden van organisatieontwikkeling en cultuurverandering in zowel de publieke als private sector. Centraal hierbij staat het doel samen met de mensen van de organisaties doorbraken te realiseren. &samhoud heeft hierover gepubliceerd: ‘Plezier & prestatie’ (over pleziermanagement), ‘Be useful’ (over ondernemerschap), ‘Kus de visie wakker’ (over visie), ‘Wat is mijn naam waard’ (over waarde creëren voor medewerkers, klanten, aandeelhouders en maatschappij) en ‘Briljante Business modellen’ &samhoud is 5 jaar achtereen gekozen tot “Great Place to Work” in Nederland.

Terug naar het overzicht